ן

עודף גזים

עודף גזים - תיאור קליני

פליטת גזים (Flatulence) ידועה גם כעודף גזים או אוויר בצינור העיכול, שיכול לגרום לאי נוחות בטנית, נפיחות ומבוכה.

 

עודף גזים - גורמים למחלה

כאשר מזון נאכל במהירות, בולעים גם אוויר, דבר שעלול להוביל ליצירת גזים. עיכול לקוי ומחסור באנזימי עיכול גם הם עשויים לגרום לפליטת גזים, במיוחד לאחר האוכל. סוגי מזון מסוימים ובמיוחד פחמימות וחלבונים מכן החי הם קשים לעיכול, ולאנשים רבים קיימת אי-סבילות לפחממות. אלרגיה למזון הן גורם נוסף לעודף גזים ולהפרעות במעיים וכן זיהומים טפיליים ופטריות. אולקוס ובקע סרעפתי עשויים גם הם להוות גורמים לעודף גזים ונפיחות.

 

תזונה

שמירה על הרכבי מזון נראית כסוג התזונה הטוב ביותר למניעת נפיחות ועודף גזים . יש לשמור על ארוחות פשוטות ככל שאפשר, ואין לצרוך פחמימות וחלבונים מן החי באותה ארוחה. יש להימנע ממזונות החשודים כגורמי אלרגיה, וכן מכמויות גדולות של מזון סוכרי.

 
 
 

שבר (בקע)

שבר/בקע - תיאור קליני

שבר או בקע הוא בליטה של איבר פנימי או רקמה מחוץ למערכת הגוף בה הוא מצוי בדרך כלל. שני סוגי השבר הנפוצים ביותר הם שבר מפשעתי או שבר סרעפתי . שבר מפשעתי הוא קרע המתרחש בבטן התחתונה. הוא לרב כולל שק המכיל רקמת שומן או חלק המעי הבולט דרך קיר הבטן. שבר סרעפתי הוא הנפוץ ביותר והוא מתרחש כאשר הקיבה עוברת בחלקה או במלואה לתוך חלל החזה דרך חור הוושט. שבר סרעפתי גורם תחושת בעירה, היות וחומצה עולה למעלה לתוך הוושט.

 

שבר/בקע - גורמים למחלה

שבר נגרם בדרך כלל ע"י פעילות גופנית מאומצת כמו הרמת דברים כבדים. שבר סרעפתי הוא מסובך יותר אך, שוב, יכול לבוא כתוצאה של אימוץ קיר הבטן ובמקרים מסוימים - השמנה.

 

תזונה

מומלצת תזונה בסיסית דלת שומן. מומלץ גם להימנע ממזונות מתובלים וגורמי גירוי. יש להגביל צריכת אלכוהול, מוצרי חלב, פלפל, חומץ וקפה. עדיף לאכול ארוחות קטנות במרווחים קצובים, מאשר ארוחות גדולות.

 
 
 

תשלום מאובטח, משלוח חינם עם שליח עד הבית בכל רכישה באתר.

ISOישראכרטויזהמאסטר קארדפייפאל
 
Blacknet.co.il - בניית אתרים
x